Beoordelingscriteria
Klanten laten steeds vaker van zich horen middels reviews. Wanneer ze een slechte ervaring hebben gehad weten ze het internet feilloos te vinden. Vervolgens kunnen ze alles over uw bedrijf schrijven en staat het voor langere tijd op het internet. Dit heeft mogelijk weer invloed op nieuwe klanten en uw bedrijf heeft ineens minder sterren gescoord.
Count your Stars richt zich middels mystery guests op een aantal zeer belangrijke onderdelen, te weten:
- Klantcontact
- Hygiëne
- Productkennis
- Social media
Klantcontact
Het is altijd fijn wanneer je een winkel inloopt en begroet wordt door een medewerker die straalt. Een stralende medewerker laat zien dat ze het fijn vindt om in dit bedrijf te werken en je met alle plezier wil helpen. Het is storend wanneer het personeel drukker met elkaar is of met hun telefoon in plaats van met de klant. Een fijne benadering door het personeel draagt bij aan de klantbeleving van de klant.
Hygiëne
Wanneer je leuke kleding uit de rekken hebt gehaald en dit graag wilt gaan passen in een kleedruimte, dan is het fijn om niet met je blote voeten in het stof te staan. Kleine details, maar storend wanneer je wilt omkleden. Behalve in kledingwinkels is het ook fijn dat cosmeticazaken en beautysalons hygiëne in de gaten houden. In zaken waar eten bereid wordt is het fijn dat de medewerker die de broodjes bereid niet het geld aanneemt van de klant en vervolgens weer verder gaat met broodjes bereiden. Kleine details, maar wat betreft hygiëne zijn alle kleine details van belang.
Productkennis
Het internet rukt steeds meer op. Het is dan ook fijn wanneer de klant weer eens een winkel bezoekt, de medewerker voldoende kennis bezit over de producten die verkocht worden. Wordt er meegedacht of wil men alleen maar zoveel mogelijk producten verkopen?
Social media
Tegenwoordig maken niet alleen personen gebruik van social media, maar ook de bedrijven. Nieuwe acties of leuke kortingen via social media kenbaar maken is een nieuwe vorm van reclame. Hoe goed is je bedrijf te vinden op social media? Welke reviews schrijven klanten op social media? Wordt er door het bedrijf gereageerd op deze reviews?
Aanbevelingen
De mystery guest beoordeeld bovenstaande punten van uw bedrijf, niet alleen door het bezoeken van uw bedrijf, maar door ook onderzoek te doen op het internet. Al deze punten worden beschreven in een verslag en afgesloten met meerdere aanbevelingen. Aanbevelingen waar u als eigenaar op kunt inspelen om de klanttevredenheid zo hoog te houden, of eventueel te vergroten.